Dansk er et centralt fag i folkeskolen med mange forskellige discipliner.
Alle klassetrin
Forberedelse til Folkeskolens Afgangsprøve (FP9)
Forberedelse til Folkeskolens Afgangsprøve (FP10)
OSO – Obligatorisk Selvvalgt Opgave (FP10)
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges, og hvordan der undervises.
Forskellige modersmål, læringsmæssige forudsætninger og sproglige kompetencer danner rammen om en hverdag for mange børn og unge med dansk som andetsprog.
Vi kan hjælpe med at løfte dit barns dansksproglige kompetencer, således at sprogtilegnelsen og den faglige udvikling finder sted sideløbende.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Engelsk er et sprog, man møder hele tiden – på rejser, i spil, på nettet, i film og instruktioner.
Gennem kreative aktiviteter hjælper Rømers Skole med at få styr på udtale, ordforråd og grammatik.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Tysk er et vigtigt sprog i Europa og bruges både i kultur, rejser og arbejdsliv.
Hos Rømers Skole gør vi det sjovt og overskueligt at lære gennem spændende øvelser og personlig vejledning.
Vi hjælper dit barn med at mestre grammatik, udtale og ordforråd.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Fransk er et af verdens mest talte sprog og officielt i 29 lande.
Gennem kreative aktiviteter hjælper Rømers Skole med at få styr på udtale, ordforråd og grammatik.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Hos Rømers Skole gør vi det spændende og sjovt at lære spansk gennem kreative aktiviteter, der styrker dit barns ordforråd, grammatik samt udtale, så der kan kommunikeres med selvtillid.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Hvorfor er det lige, at man skal lære matematik? Dette spørgsmål vendes i mange hjem.
Matematik indgår i alles hverdag. Når folkeskolen forlades, skal man derfor kunne begå sig i situationer, som kræver evnen til at tænke matematisk.
Hos Rømers Skole arbejdes målrettet med matematisk opmærksomhed for at opnå en god matematisk forståelse. I takt med, at det faglige niveau forbedres, øges også motivationen og selvtilliden.
Vi har fokus på at skabe lyst til læring samt gøre matematikfaget til en leg gennem en sjov og kreativ tilgang. Læs mere om lektiehjælp til matematik her.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Faget natur og teknologi er både vigtigt og spændende, da det giver eleverne en dybere forståelse af verden omkring dem og deres egen rolle i den.
Det er et bredt og alsidigt fag, hvor man udforsker alt fra fascinerende naturfænomener og menneskets samspil med naturen til, hvordan teknologi både påvirker vores hverdag og bidrager til fremtidens løsninger.
I kristendomskundskab lægges der vægt på at kigge på forskelle og i særdeleshed ligheder de forskellige religioner imellem, ligesom man skal være i stand til at tolke bibelske fortællinger.
Specielt i udskolingen tager faget en drejning i retning af at kunne sætte religionerne i relation til livsfilosofi og etik.
I samfundsfag lærer man om, hvordan verden fungerer. Man lærer bl.a. om demokrati, rettigheder og pligter og får indblik i forskellige kulturer og samfundsgrupper.
Rømers Skole kan give dit barn et indblik i forskellige måder at leve på, samt en forståelse for hvordan samfund er skruet sammen, og hvordan man kan navigere i dem som samfundsborger.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Historie er faget, hvor vi lærer, hvor vi kommer fra, så vi bedre forstår, hvor vi er nu.
Hos Rømers Skole kan vi hjælpe dit barn på vej med forståelsen af, at de vilkår, vi lever under nu, er skabt af noget og nogle før os.
Dét, at beskæftige sig med historiske emner og forstå
sine kulturelle rødder, kan være en værdifuld hjælp for dit barn til at udvikle egen identitet og
egne holdninger og værdier.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Livet i og på jorden er omdrejningspunktet for geografi. Det er faget, hvor vi lærer om at kunne forstå og forklare verden, som er virkepladsen for os mennesker. Hvordan er Jorden blevet til? Hvorfor er Jordens råstoffer ikke jævnt fordelt? Hvorfor regner det? Hvordan er det danske landskab blevet til? Hvordan har byerne udviklet sig gennem tiden? Hvad er grunden til, at nogen lande er blevet rige, mens andre er blevet fattige? Energi, klima, verdensmål, natur og fauna er blot få af en række emner, man kommer omkring undervejs i undervisningen.
Faget giver en forståelse for, hvordan mennesker, natur og samfund påvirker hinanden. Hvordan mennesker og lande globalt er blevet afhængig af hinanden. Geografi er også faget, som er en naturlig brobygger til fag som biologi, fysik, kemi, og samfundsfag.
I arbejdet med håndværk og design kan dit barn få hjælp til at udforske sit kreative potentiale. Med vores hjælp guides dit barn på vej i samspillet mellem idé, tanke og handling frem til det færdige produkt.
Det er altid en individuel vurdering af den enkelte elev, der afgør, hvor fokus på at styrke fagligheden lægges og hvordan der undervises.
Projektopgaven er en tværfaglig opgave i 9. klasse, som skal give eleverne indsigt i projektarbejdsformen. Eleverne skal belyse en problemstilling, som de selv er med til at formulere.
OSO er en opgave, som alle elever i 10. klasse skal lave.
Formålet med opgaven er at undersøge og fordybe sig i en uddannelse eller et job, som man synes er spændende, og som måske kunne være noget for én i fremtiden.
Opgaven giver mulighed for at kombinere ens interesser med det, man har lært i skolen. Man skal både lave en skriftlig del og typisk præsentere sine resultater for klassen eller lærerne. Det er en god øvelse i at arbejde selvstændigt, planlægge sin tid og forberede sig på sin fremtid.
© 2025 Rømers Skole – Designet af Aveo web&marketing
Du er altid meget velkommen til at kontakte Glad i Skolen for en gratis uforpligtende snak om, hvordan et forløb med onlineundervisning kan fungere for dit barn og dig, samt høre mere om, hvordan et boost kan løfte dit barns faglighed og selvtillid.
Alt, hvad du behøver at gøre, er blot at benytte kontaktformularen.
Vi kan kontaktes fra mandag til fredag mellem kl. 16.30 – 18.30.